Son Dakika


Sivil Havacılık Genel Müdürü Kemal Yüksek ile Yeni Zelanda Büyükelçisi Greg Lewis tarafından Türkiye ile Yeni Zelanda arasında hava ulaştırma ilişkilerinin geliştirilmesine yönelik bir Mutabakat Zaptı (MoU) imzalandı.
İmzalanan Mutabakat Zaptı ile haftada 14 frekans olan mevcut yolcu seferi hakları korunurken, her iki ülkenin tayinli hava yolu işletmelerine ileride belirlenecek ikişer ara noktada beşinci trafik hakkı kullanabilme imkânı sağlandı. Söz konusu düzenlemenin, THY tarafından özellikle uzun menzilli operasyonların planlanmasında esneklik sağlayarak gelecekte Türkiye ile Yeni Zelanda arasında sürdürülebilir hava hizmetlerinin geliştirilmesine katkıda bulunması bekleniyor.
Bakan URALOĞLU: Türkiye, Küresel Hava Ulaştırma Ağını Güçlendirmeyi Sürdürüyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin küresel hava ulaştırma ağını güçlendirmeye yönelik çalışmaların kararlılıkla sürdürüldüğünü belirterek, Yeni Zelanda ile imzalanan Mutabakat Zaptı’nın iki ülke arasındaki hava ulaştırma ilişkilerinin geliştirilmesine, yeni iş birliği imkânlarının oluşturulmasına ve Türk sivil havacılığının uluslararası erişiminin artırılmasına katkı sağlayacağını ifade etti.
BENZER HABERLER